Harley-Davidson® headset 7-pin DIN plug pinout
Harley-Davidson® 7-stykowe gniazdo DIN kaskofonu
The point of contact position, by the socket side of the connect:
0 Index groove, ground, optional shield, (twelve o'clock position)
6 PTT ground (-), front socket only = driver socket, (one thirty o'clock position)
1 Microphone ground (-), (three o'clock position)
4 Microphone (+), (four thirty o'clock position)
2 Headphones ground (-), (six o'clock position)
5 Left headphone (+), (seven thirty o'clock position)
3 Right headphone (+), (nine o'clock position)
7 PTT buton (+), front socket only = driver socket, (ten thirty o'clock position)
PTT = push to talk = push to transit.
Pozycje styków podano dla widoku gniazda od strony wtyczki:
0 Rowek pozycjonujący, masa, ewentualnie ekran kabla, (pozycja - godzina 12:00)
6 PTT masa (-), tylko w gnieździe kierowcy, (pozycja - godzina 1:30)
1 Mikrofon masa (-), (pozycja - godzina 3:00)
4 Mikrofon (+), (pozycja - godzina 4:30)
2 Słuchawki masa (-), (pozycja - godzina 6:00)
5 Lewa słuchawka (+), (pozycja - godzina 7:30)
3 Prawa słuchawka (+), (pozycja - godzina 9:00)
7 Przycisk PTT (+), tylko w gnieździe kierowcy, (pozycja - godzina 10:30)
PTT = naciśnij aby mówić.
Harley-Davidson® headset 7-pin DIN plug pinout. 7-stykowe: gniazdo DIN kaskofonu
Headset Extension Cord 7-pin DIN. 7-stykowy: przedłużacz DIN kaskofonu
Uwagi:
1. Na styk 4 (mikrofon) (+) podane jest od strony motocykla napięcie bias (phantomowe) o wartości bez obciążenia około +8V w stosunku do styku 1 (masa mikrofonu) (-). Napięcie to służy zasileniu np. mikrofonu aktywnego, czyli typowego miniaturowego mikrofonu elektretowego ze zintegrowanym wzmacniaczem, stosowanego w komputerach, telefonach, dyktafonach itp. Mikrofon ten jest dwuzaciskowy, zasilany w systemie bias (phantomowo) od motocykla, a więc tym samym torem, którym prowadzony jest sygnał akustyczny od mikrofonu do motocykla. Na takim wejściu nie zaleca się stosować tradycyjnego mikrofonu dynamicznego, zaś w przypadku jego zastosowania, powinien być użyty szeregowy kondensator o pojemności ok. 100 nF.
2. W gnieździe kierowcy na styk 7 (+) podane jest od strony motocykla sterujące napięcie około +5V w stosunku do styku 6 (masa) (-). Styki 6 i 7 wykorzystane są jedynie w gnieździe kierowcy. Żaden z nich nie jest wykorzystany w gnieździe pasażera, co oznacza że masa występująca na styku 6 może być użyta jedynie na potrzeby styku 7, nie zaś np. jako ekran kabla. Zwarcie tych dwóch styków w gnieździe kierowcy przełącza system audio motocykla na nadawanie. Na przykład pomiędzy styki 6 i 7 można podłączyć przycisk „gruszki” CB radia lub tranzystor z otwartym kolektorem. Nie jest jednak konieczne korzystanie ze styków 6 i 7, gdyż zarówno w przypadku kierowcy jak i pasażera, efekt przełączenia systemu audio motocykla na nadawanie, wywoływany jest także automatycznie, z wykorzystaniem detekcji głosu, na czas mówienia do mikrofonu.
3. Nie ma tu pomyłki! Wbrew typowym zastosowaniom takiego złącza DIN, w Harley-Davidson® słuchawka lewa jest na styku 5, zaś prawa na styku 3.